Andreja Škulj in Tatjana Zevnik, Fit multiplikatorki v vrtcu Ringaraja

Od 6. do 8. marca 2019 je v Portorožu potekala mednarodna znanstvena konferenca »Fit učenje za Fit otroke, ki sta se jo udeležili tudi multiplikatorki programa Fit4kid v vrtcu Ringaraja.

Na konferenci so bile predstavljene nove strategije poučevanja in učenja, skladne s sodobnim načinom življenja in  delovanjem človeškega telesa, ki temeljijo na na zadnjih dognanjih znanosti. V okviru konference so bili prvič uradno predstavljeni tudi Fit pedagogika, ki jo je skupaj z modelnimi Fit4Kid in Fit zavodi dve desetletji razvijala Barbara Konda, program Fit4Kid in rezultati raziskav učinkovitosti Fit pedagogike. Fit pedagogika je nova, inovativna strategija poučevanja, ki v ospredje postavlja učenje v gibanju in igro, kot najučinkovitejši metodi učenja otrok in mladostnikov. Med govorci in predavatelji so bili priznani strokovnjaki s področja nevroloških in kognitivnih znanosti, medicine in pedagogike, prof. dr. Manfred Spitzer, prof. dr. James A. Levine in dr. Carla Hannaford ter drugi predavatelji iz Slovenije in tujine. Konferenca je postregla tudi z oblico kakovostnih primerov dobre prakse za predšolsko, osnovnošolsko in srednješolsko obdobje ter za vsa učna področja.

V okviru tridnevne konference je bil prvi dan, 6. marec 2019 namenjen predkonferenci, ki je potekala v okviru Fit dneva po modelnih vrtcih in šolah.

Tudi v vrtcu Ringaraja smo pripravili Fit dan, ki je zajemal različne Fit metode in oblike dela, kot so Fit hidracija, Fit gibalne minute, Fit aktivni sprehodi, Fit jutranje šprtanje, Fit igrišče, Fit gibalni odmori, Fit didaktične gibalne igre, Fit talne in Fit aktivne igre, Fit terasa, Fit kotički in Fit akivno sedenje. Vse starostne skupine otrok so aktivno izvajale vse omenjene oblike dela, ki so vsem udeležencem, ne le otrokom, omogočale aktivno učenje preko gibanja.

Otroci so se z lastno gibalno aktivnostjo vključevali v načrtovane in nenačrtovane dejavnosti in iskali lastne poti pri reševanju gibalnih problemov, skozi gibanje in igro spoznavali nove stvari, se družili, reševali gibalne in druge naloge ter se ob tem neizmerno zabavali. Medkurikularno povezovanje in učenje preko gibanja so otroci doživeli z aktivnim vključevanje, kar je otrokom ponujalo vsestranski razvoj, lastno udeležbo in izkušnje, ki so osnova za učenje. Otroci so bili preko celega dne motivirani za delo, zato smo posamezne aktivnosti stopnjevali in nadgrajevali, pri tem pa upoštevali starostno obdobje in posebnosti oddelkov.

Z vsakodnevnim vnašanjem fit aktivnosti v vzgojno-izobraževalno delo v našem vrtcu skušamo otrokom omogočiti aktivno udeležbo pri vseh delih dejavnosti, vnašati pozitiven odnos do gibanja, gibalnega izražanja in učenja skozi gibanje.

 

Dostopnost