Skupina Medvedki in Sovice iz vrtca smo si ogledali naravoslovno učno pot Po sledeh vodomca.
V vaškem jedru na Cerovem pri informacijski tabli sta nas pričakali dve vodnici. Lepo sta nas pozdravili in zaželeli prijetno in poučno dopoldne. Razdelili smo se v dve skupini. Pot nas je najprej vodila do gozda, katerega smo doživeli prek igre, vodile so nas tudi čutne zaznave – zvoki, barve, vonj in tip. Ob robu gozda in v gozdu imajo postavljenih kar nekaj tabel, ki slikovno in s kratkimi opisi opisujejo živali in značilnosti gozda. Nadaljevali smo pot proti mokrišču. Mokrišče je povezava kopenskega habitata z vodnim in so zaradi bogastva hrane in vode idealna območja za uspevanje rastlin in živali. V mokrišču je voda prisotna vse leto. Razveselili so nas cvetovi lokvanjev, ki so se bohotili v sončnemu dopoldnevu. Na njihovim listih pa so sedele žabice in nas z glasnim regljanjem veselo pozdravljale. Postavljenih imajo kar nekaj lesenih hišk, opazovalnic, ki so otrokom nudile, da so pobliže pogledali ribe v vodi in opazovali kako letijo ptice nad vodo in iščejo insekte.
Ravno tisti dan sta bila v Logu tudi ornitologa. Ornitolog je znanstvenik, ki se ukvarja s proučevanjem ptic. Njegovo področje obsega opazovanje in razvrščanje ptic, raziskovanje njihove telesne zgradbe, fiziologije, vedenja, oglašanja in leta, ter zaščita in ohranjanje ogroženih vrst. Skupaj smo označili nekaj ptic, ki so se ujele v mreže. Na noge jim je go. Jože dal kot neko zapestnico, na kateri je zapisan datum in kraj označevanja. Nato je vsak otrok na svobodo spustil ptico, da je poletela preko mokrišča v nebo. Ta dogodek je bil za otroke zelo zanimiv, spoznali smo kar nekaj ptic, ki živijo ob mokrišču, pa tudi v našem okolju. Na celotnem območju učne poti so v sodelovanju z ornitologi postavljene gnezdilnice za plavčka, plezalčka, veliko in čopasto sinico ter druge gozdne ptice. Ena od posebnosti učne poti sta tabli, ki poleg slik in kratkih opisov tukaj živečih ptic, omogočata poslušanje oglašanja posamezne ptice.
Na učni poti v Logu smo si ogledali še čebelnjak, čmrljak, zeliščni vrt, hotel za žuželke, prisluhnili smo ptičjemu petju, žabjemu regljanju ter opazovali nekatere živali v njihovem naravnem okolju. Ogled smo zaključili v vodomčevi učilnici. Otroci so povezali učenje o naravi z njenim pristnim doživljanjem.
Mateja Lohkar