PREDNOSTNA NALOGA VRTCA RINGARAJA – KURIKULARNO PODROČJE – MATEMATIKA
KURIKULUM ZA VRTCE
Globalni cilj kurikularnega področja MATEMATIKA:
- seznanjanje z matematiko v vsakdanjem življenju;
- razvijanje matematičnega izražanja;
- razvijanje matematičnega mišljenja;
- razvijanje matematičnih spretnosti;
- doživljanje matematike kot prijetne izkušnje.
Cilji:
- Otrok rabi imena za števila.
- Otrok od poimenovanja posamičnih predmetov postopno preide na štetje in razlikovanje med številom in števnikom.
- Otrok zazna prirejanje 1-1 in prireja 1-1.
- Otrok razvije miselne operacije, ki so osnova za seštevanje, odštevanje.
- Otrok rabi simbole, s simboli zapisuje dogodke in opisuje stanje.
- Otrok spoznava grafične prikaze, jih oblikuje in odčitava.
- Otrok spoznava odnos med vzrokom in posledico.
- Otrok se seznanja z verjetnostjo dogodkov in rabi izraze za opisovanje verjetnosti dogodka.
- Otrok išče, zaznava in uporablja različne možnosti rešitve problema.
- Otrok preverja smiselnost dobljene rešitve problema.
- Otrok spoznava simetrijo, geometrijska telesa in like.
- Otrok spoznava prostor, njegove meje, zunanjost, notranjost.
- Otrok rabi izraze za opisovanje položaja predmetov (a, v, pred, pod, za, spredaj, zadaj, zgoraj, spodaj, levo, desno …) in se nauči orientacije v prostoru.
- Otrok klasificira in razvršča.
- Otrok spoznava razlike med merjenjem in štetjem ter različne in skupne lastnosti snovi in objektov, ki jih merimo, in posameznih objektov, ki jih štejemo.
- Otrok spoznava strategije merjenja dolžine, površine in prostornine z merili in enotami.
Cilji s primeri dejavnosti za vse umetniške zvrsti od 1. do 6. leta so priloga LDN ter so osnova za strokovno delo in raziskovanje pri pedagoškem delu strokovnih delavcev vrtca.